tjugoåttonde december -säfsen!

Torsdag: mamma, Daniel & Märtha hämtade Joel och mig hos pappa vi 9.30 och vi började åka mot Säfsen :) Var framme vid 12 ungefär. I stugan var redan Daniels mamma & låtsaspappa och syster och samtidigt som oss kom Daniels bror och hans tjej. Vi började packa upp och grejer. Hahah, lite trångt var det faktiskt. Det var en 4 + 2 stuga men vi var 10 st! jag fick iaf en riktigt säng att sova i (y) Får väl tacka Ellen som paxade ena sängen i våningssängen åt mig ;) haha. Vi åt och sånt och vid 16.00 åkte vi kvällsåkning! :) Mysigt. Lite väl mörkt i backarna och lite väl lite backar öppna på kvällen men det var bra ändå :) När vi kom tillbaka till stugan blev det till att duscha och börja med maten, sen åt vi, såklart :) Efter maten blev det tv och chips och sånt (: Ellen och jag skulle kolla på one three hill när vi skulle sova men kvaliteten var lite dålig haha, vi hade bara bild när dom pratade och när dom inte pratade så försvan bilden!

Fredag: Söt liten syster väckte hela stugan vid halv åtta- åtta och det var bra att gå upp och ta på sig underställ och äta frukost! Sen ut i backarna och åka hela dagen! Så kuul :D Sen blev det såklart vam choklad med grädde (y) hah. Och korvgrillning. ;) Vid 16.00 när dom stängde åkte vi tillbaka till stugan och det blev återigen duschkö! Sen mat och sånt. Och sen blev det tv, körslaget, och chips & dipp hela kvällen! :D Och senare, när de flesta lagt sig, kollade jag, E, S, E och J på Sunes jul, mys hah. :) Sen blev det sovdax. Ellen och jag var superpigga och låg och pratade om allt och inget hur länge som helst :))

Lördag: Märthis väckte allihop idag igen. Världens bästa väckarklocka. Upp och äta frukos och allt sånt igen dårå, en ut och åka! Superfint väder vare idag :) Och jag säger bara muuuuuuuuums på liftkillen :D haha. Åhååå, Ellen och jag var bara tvugna att åka "hans" lift några extra ggr ;) :D Sen dök han upp lite här och var och det var ju asbra :) Hihi. Framåt lunch blev det varm nyponsoppa och mackor i matsäcksrummet. Plus att tina upp tårna (y'. Åkte till stugan när dom stängde och då blev det dush och mat som vanligt :) Idag hade vi även julklappasbyte. Först hade vi julklappslotteri och då hade alla köpt ngt för 50 kr som vi lottade ut :) Fick ett sett med spelkort, suduko och ngt papper och sånt. :)) Sen hade fick vi lite vanliga julklappar eller vad man ska säga :) Tack. Idag vare körslaget igen, och chips och dipp igen, och massa godis, och varm choklad med grädde och massa onyttigt :) Den här kvällen var iaf Ellen och jag lite tröttare och somnade nästan direkt.

Söndag: Fick gå upp ganska tidigt imorse och började städa och sånt. Jag ska lägga ut en bild på mitt och Ellens rum sen, herreguuuud. Och så många dagar var de ju ändå inte.  :) åt frukost och packade ut i bilen, sen åkte vi hem :) var superkul och så :))

Ska lägga ut bilder senare. puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (bara jag som ser!)


Har du blogg? Vad heter den?


Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0